• Ostuga üle 100 € tasuta SmartPost
  • Soodsamad hinnad kui poes
  • Kiire ostuprotsess. Registreeruda ei ole vaja
  • Ostuga üle 100 € tasuta SmartPost
  • Soodsamad hinnad kui poes
  • Kiire ostuprotsess. Registreeruda ei ole vaja

KUIDAS VAHETADA JALGRATTA SISEKUMMI?

KUIDAS VAHETADA JALGRATTA SISEKUMMI? Jalgratas
28.02.2020

Mida teha, kui jalgrattal läheb rehv katki - loomulikult tuleb see ära vahetada. Esimese asjana tuleb veenduda, et teil on olemas kõik vajalik vahetamiseks. Jalgratta sisekummi vahetamiseks on vaja teil uut sisekummi, heebleid, pumpa ja vajadusel ka mantlit ehk nii öelda välimist rehvi. Sisekummi saate ära vahetada ka kohe treeningu ajal, kui teil on kaasas kõik vajalikud asjad. Üldiselt on mõistlik vajalikke asju kaasas vedada, et sõit ei jääks katki ning keegi meist ei soovi koju tagasi jalutada. Sõltuvalt kas teil on maastikuratas või maanteeratas vajate te ka erinevaid sisekumme, ühtlasi on erinevad ka maastikurataste sisekummi mõõdud sõltuvalt, kas tegemist on 26" või 29" rattaga. Viimasel ajal koguvad populaarsust 29" ehk suuremate ratastega rattad. Nüüd aga vaatame täpsemalt üle, mida on vaja ning kuidas tegevus välja näeb.

Vahendid

  • Heeblid - tegemist on plastikust väikeste harkidega, mille abil on võimalik rehvi jooksu peale panna. Kui olete varem rehvi vahetanud, siis teate, et käsitsi ei jõua rehvi jooksu peale väänata ning heebliga on see tegevus oluliselt lihtsam. Kindlasti ei tohiks kasutada metallist vahendeid nagu näiteks kruvikeerajaid, sest sellega vigastate te oma jooksu ja ühtlasi on oht lõhkuda ka sisekumm. Tavaliselt müüakse heebleid kahe kaupa, ning vahetuseks vajategi üldjuhul mõlemad - siiski on võimalik hakkama saada ka ühega.
  • Sisekumm - kui olete selgeks teinud, millist sisekummi teil vaja on, siis saate selle näiteks meie e-poest soetada ning alustada kodus vahetamist. Soovituslik on alati hoida kodus vähemalt kahte sisekummi, kuna alati võib juhtuda, et tegemist on kas praagiga või vahetuse ajal vigastate kummi. Samuti tasub meeles pidada seda, et olemas on kahe erineva pumpamiseks mõeldud otsaga, ning selle peate valima vastavalt sellele, milline on teie pump. Tihti on pumpadel ka mõlemad otsad olemas, kuid seda vaatame täpsemalt juba järgmises punktis.
  • Pump - ilmselgelt on vaja rehv või rehvid ka täis pumbata ning tühja rehviga sõita ei saa. Kodustes tingimustes on mugav kasutada kas jalaga vajutamiseks mõeldud pumpa või suuremat käsipumpa. Sõidule kaasa sellist suurt pumpa võtta ei ole võimalik ning müüakse ka erinevad käsipumpasi, mis on väga väikesed ning mahuvad ära kas raami külge või siis sadulakotti. Pumbates rehvi, peab meeles pidama soovitusliku rõhku ning ei tasu pumbata sellest rohkem.

Tegevused sisekummi vahetamisel

  1. Esimese asjana peate vana rehvi eemaldama ning selle jaoks saate kasutada eelnevalt mainitud heebleid. Otsite kohta, kust tundub, et rehv on kõige lõdvem, ning panete heebli rehvi ja jooksu vahele ning kangutate mantli pealt ära.
  2. Kui mantli olete pealt ära saanud, siis saate sisekummi eemaldada ning otsida välja uue sisekummi, mille alustamisega saate varsti alustada.
  3. Enne, kui asume uue sisekummi paigalduse juurde, tuleb veenduda, et välimine mantel oleks terve ning ei oleks lõike kohti. Samuti tuleb kindlasti kontrollida, et mantli sees ei oleks teravaid objekte või kive, mis võivad väga kiiresti uue sisekummi ära lõhkuda.
  4. Kui olete veendunud, et mantel on korras ning vahetust ei vaja, siis pumbake sisekummile sisse pisut õhku, et paigaldus oleks lihtsam.
  5. Pange sisekumm ilusti mantli sisse, ning heeblite abiga hakake peale panema manlit koos sisekummiga ning veenduge, et sisekumm kuskilt välja paistma ei jää. Kui olete ilusti rehvi peale saanud jooksule, siis pumbake veel pisut õhku sisse ning painutage rehvi ühele ja teisele poole, et veenduda korrektses paigalduses.
  6. Viimase tegevusena pumbake rehvi sisse soovituslik rõhk, ning nautige oma vahetatud sisekummi. Saate minna uuesti sõitma ning olete ühtlasi ka ühe oskuse võrra rikkam.